Flow – kako živjeti i raditi u optimalnom stanju sreće

Autorica: Silvija Podoljak Sigurno ste doživjeli da za vrijeme dok se bavite nekom posebno dragom aktivnošću neizmjerno uživate, pri tom osjećate da vrijeme ne postoji, da brige ne postoje, da sve ide po planu, da ste u potpunosti prisutni sa svime što radite i da ne...

Najbolji govori – tko stoji iza njih?

Autorica: Mirela Španjol Kad ste zadnji puta čuli baš dobar govor, neki koji vas je ostavio bez teksta, ili su vam, slušajući ga, prošli trnci tijelom? Možda govor na sahrani nekog vama bliskog, vjenčanju prijatelja iz djetinjstva, govor direktora za 30-godišnju...

Strah od javnog nastupa – kako savladati tremu i postati uvjerljiv govornik

Autorica: Silvija Podoljak Dobili ste poziv da nastupate na konferenciji? Pozvali su vas na panel da govorite o svojoj temi? Imate izlaganje pred zaposlenicima? Predstavljate se potencijalnom poslodavcu? Pripremate svečani govor? Ili pak morate nastupiti na nekom...
Blog

Change management i otpori promjenama

Mirela Španjol Marković dala je intervju za poslovni tjednik Lider na temu upravljanja promjenama u organizaciji. Koje su najčešće promjene u posljednjih 10 godina kojima ste svjedočili u korporacijama i kompanijama? Kad govorimo o promjenama, moramo znati da njih...

Izdani od svih – Kako se razvesti od države?

Ima jedan roman „Izdana od svih“ autorice Kate Mitchell na kojeg u zadnje vrijeme pomislim sve češće. Naime, vjerujem da se tako već duže vremena osjeća većina onih koji sad ovo čitaju, sudeći po komentarima na društvenim mrežama. Radi se naime od državi u kojoj 4...

Govor za vječnost

Govor koji je na ispraćaju maestra Đela Jusića održao novinar i tv reporter Nove tv Andrija Jarak poseban je po mnogo čemu. Struktura, preciznost riječi, razina glasa i osjećaj za trenutak kada promijeniti intonaciju, ubaciti anegdotu, ovaj govor svrstava u perjanicu...

Otvoreni trening – Javno nastupanje i poslovno prezentiranje

Uskoro održavamo otvoreni dvodnevni trening javnog nastupanja i poslovnog prezentiranja na kojem imate priliku uvježbati i naučiti kako sebe ili svoju organizaciju, rad, ideje, proizvode ili usluge sigurnije, uspješnije i uvjerljivije prezentirati ili prodati. Na ovom...

Debata (?) Peterson vs. Žižek

Piše: Nika Gulin Iza nas je, kako su je neki nazivali, debata stoljeća Sreća: kapitalizam vs. marksizam. Sudionici su bili kanadski psiholog Jordan Peterson i slovenski filozof i marksist Slavoj Žižek. Nakon što sam pogledala taj razgovor između dvije ikone desnice i...

Prodaja za introverte

Seljak jednom došao prodavati purana na tržnici. Napisao cijenu 200 kuna. Pored njega drugi seljak prodaje papigu koja zna govoriti. Cijena 100 kuna. Ovaj ga pogleda i kaže podrugljivo „pa kako misliš prodati purana po cijeni od 200 kuna kad ja prodajem papigu koja...

Kraljev govor iz fonetsko-retoričke perspektive

Strava i užas! Stojiš ispred mase ljudi i trebaš održati govor. Grlo ti se suši, sve oči uperene su u tebe, a iz tvog grla ne izlazi glas. Samo neko stenjanje, uzdisaji i neartikulirani zvukovi. Kao riba si na suhom, toneš… I uz vrisak se budiš! Koje olakšanje - to je...

Kako komunicirati s osobama oštećenog sluha

Tekst Tanje Kućinić o predrasudama o osobama oštećenog sluha Jeste li znali da na Filozofskom fakultetu u Zagrebu studenti diplomskog studija fonetike biraju jedan od tri smjera: govorništvo, rehabilitaciju govora i slušanja ili znanstveno usmjerenje fonetike? Naše...

Šarenilo edukacije sa stilom!

Izvor: BREND KULTURA Mirela Španjol Marković 2007. godine osnovala je tvrtku za komunikacijske i prezentacijske vještine Ciceron, jedno od danas središnjih mjesta poslovne edukacije, objavila je dva priručnika za retoriku ‘Moć uvjeravanja’, svoju strast prema glumi...

Početak je uvijek najteži!

Piše: Nika Gulin Jedno od najčešće postavljenih pitanja na treninzima prezentacijskih vještina glasi otprilike ovako: ''Joooj, ne znam odakle da krenem... Kako da započnem? Od čega da krenem?'' Kako to često u životu biva, početak zaista jest najteži. ? No, zato se u...

Moć i utjecaj

U jednom malom gradu na jugu Europe živio jednom jedan mali političar. Nije imao neku naobrazbu iz leadershipa ili utjecajne komunikacije, ali je imao prirodan talent za izbjegavanje odgovora na neugodna i provokativna pitanja. Stoga komunikacijski analitičari pamte...

Zašto nam je toliko teško zauzeti se za sebe?

Piše: Nika Gulin Sigurno ste si mnogo puta postavili ovo pitanje kad niste jasno i otvoreno rekli „ne“ ili niste reagirali kako ste zapravo željeli, nego ste se poslije ljutili sami na sebe. Kada govorimo o komunikacijskim stilovima, najčešće govorimo o agresivnom,...

Mirela Španjol Marković u Pressingu N1 televizije

Gošća sinoćnjeg Pressinga s Petrom Štefanićem bila je poduzetnica, komunikacijska stručnjakinja i spisateljica Mirela Španjol Marković.     "Drugi peron, četvrti kolosijek" njezin je prilično intiman roman. "Kad analiziraš tuđe nastupe daješ objektivnu...

Kada odustati?

Ima tako nekih događaja u životu koji nas resetiraju, rastave na sastavne dijelove, vrate na početne postavke općeg smisla života, rada, postojanja. Prošli tjedan bilo je nekoliko  takvih događaja. Smrt žene koja nakon odlaska u mirovinu jednostavno - odustala....

Storytelling – Kako ispričati priču?

Piše: Nika Gulin   ''Nakon hrane, utočišta i društva, priče su ono što najviše trebamo...''                                                                                                                                                                            ...

Uspori ili izgori

Piše: Kristina Ercegović Bliži se vrijeme godišnjih odmora. Nekima je čak postalo moderno ne ići na godišnji ili na godišnjem raditi kao konj. Znate ono kad ljudi na Instagramu ili Facebooku objave fotke predivne obale i prirode uz status: „Moj ured danas“. I misle...

Dva puta ka sreći – Koji je Vaš?

„Sreća je jedina stvar koju možemo podariti drugima, a da ju sami ne posjedujemo.“ Carmen Sylva     Sreća ili zadovoljstvo?   Vječno pitanje – što je sreća? Pitanje je to na koje su pokušali odgovoriti brojni filozofi, književnici, pjesnici, teolozi,...

Poduzetnički način razmišljanja u korporaciji

Tema ovog bloga je intrapreneurship. Intrapreneurship je engleski naziv za poduzetnički način razmišljanja unutar korporacije i državne uprave.   Što će to korporacijama i državi, mogli biste pomisliti na prvu? Zašto je ovo sve traženija tema i što to zapravo...

Autentičnost

Autentičnost – riječ koju u zadnje vrijeme sve više čujemo. Rekla bih, buzzword u svijetu društvenih mreža, enormne dostupnosti informacija, svijetu imitacije, shareanja postova, svijetu u kojem se više niti zna niti propitkuje izvor, nego se sve stihijski prenosi,...

Sveto trojstvo pripreme javnog nastupa

Piše: Nika Gulin   Kada pitamo polaznike naših edukacija što misle odakle je najbolje započeti pripremu dobre prezentacije ili javnog nastupa, svi uglas odgovore: ''Od argumenata!''. To i nije netočno s obzirom da se, ako govorimo o klasičnoj retoričkoj strukturi...

Građani imaju pravo na informaciju

''Riječ je o velikoj kriznoj situaciji, ekološkoj katastrofi koja bitno utječe na život i zdravlje građana pa se u takvim situacijama treba jasno znati tko komunicira s javnošću. Najprije je trebalo osnovati krizni stožer jer ovaj problem ima veliku težinu da bi se...

Lider-cvrčak i lider-mrav

Nedavno sam na jednoj konferenciji o leadershipu imala prilike slušati predavanja dva CEO-a iz dvije različite kompanije o timskom vođenju, motiviranju i strateškom leadershipu, dakle pravim temama s kojima se susreću vođe, što je uostalom njihov posao.   Jedan...

Kako voditi nove generacije – milenijalci

Ja sam MŠM i ja sam generacija X. Rođeni između 1965. i 1980. Kao takva, u posljednje vrijeme sve više razmišljam o generacijskim razlikama. Ali krenimo redom.   Na nedavnoj konferenciji Superprodavač govorila sam o leadershipu i njegovim skrivenim dimenzijama. Jer...

Oborite ih s nogu svečanim govorom!

Kada sam bila dijete bila sam nevjerojatno brbljava i glasna. Upravo zbog te činjenice, kad sam imala 12-13 godina majka me usred proslave povodom godišnjice braka bake i djeda zamolila da kažem nekoliko lijepih riječi kao najmlađa unuka. Potpuno nepripremljena, a...

Dani Beča u Zagrebu

Od 28. do 30. studenog 2017. u Zagrebu se održavaju Dani Beča!   Jeste li znali da je Beč 2017. već osmi put za redom proglašen gradom s najvišom kvalitetom življenja na svijetu? Ovaj iznimno uspješan grad ne skriva tajnu svog uspjeha. Naprotiv, nastoji poticati...

Tako mi coach pomogao

Sve veći broj coacheva nudi svoje usluge i mnogi od njih obraćaju se poslovnoj zajednici. Upravo zato je novi broj Lidera kao temu tjedna izabrao baš coaching. Kako bi saznao kako se snaći u tom svijetu, tko su pravi coachevi, a tko prodaje maglu, novinar Aleksandar...

S-faktor u leadershipu – suptilne metode vođenja ljudi

U biznisu, svi znamo prepoznati osobine lidera kao što su timski rad, motiviranje ili snažna moć uvjeravanja- vještine koje se mogu steći i uvježbavati na radionicama, treninzima, uz pomoć literature, iskustvom…No, što je s onim “neopipljivim”, na prvi pogled...

Tajne dobrog govorništva

Kako prevladati strah i tremu od javnog nastupa? Na što se treba usredotočiti prilikom govora? Kako zainteresirati publiku i zadržati njezinu pozornost? Odgovore na ova i druga pitanja novinarke časopisa Zaposlena  Petre Nikić dala je naša Mirela Španjol...

Tko sam ja?

Čuli ste onaj vic o susretu dva psihijatra na hodniku? Prilaze jedna drugome i pozdravljaju se, jedan kaže: ”Pozdrav, stari, vidim ti si dobro, a kako sam ja?“   Baš je to tema ovog bloga na koji me inspiriralo nekoliko dana jake prehlade koje sam provela u...

Velike male laži

Ponedjeljkom na HBO-u ide serija Velike male laži koja me nakon 2.5 sata glume u Studiju Kubus natjera da požurim kući i prikuje dobrih sat vremena uz mali ekran. Sjajna gluma Nicole Kidman i Reese Whiterspoon u ovoj miniseriji dodatno pridonosi zanimljivoj radnji...

Dan karijera i promocija knjige ˝Moć uvjeravanja˝ u Dubrovniku

Jučer se u Dubrovniku u organizaciji Sveučilišta u Dubrovniku četvrti put za redom održao Dan karijera. Dan karijera služi za upoznavanje studenata s tržištem rada, za motiviranje studenata, za pomoć studentima u pronalasku svoje poslovne niše te da ih ohrabri za...