coin-dollar map2

Aktualno

Novo izdanje knjige Moć uvjeravanja!

Ciceron

11.10.2016

Uskoro stiže drugo izdanje knjige Moć uvjeravanja autorice Mirele Španjol Marković!

 
Knjiga je to koja je promijenila komunikacijsku svijest poslovne zajednice u Hrvatskoj.
Knjiga koja je obavezna literatura na društvenim i humanističkim fakultetima.
Knjiga koja osnažuje i vraća samopouzdanje u javnom nastupu.
Knjiga kojoj ćete se uvijek vraćati!
Knjiga koja je godinama rasprodana uskoro će doživjeti svoje drugo izdanje!

 

mirela-spanjol-markovic-moc-uvjeravanja-govornistvo-menadzere-slika-60240679

 

Donosimo vam ulomak iz knjige koji govori o specifičnosti političke retorike:

 

˝Kad se govori o nekim spornim, a utjecajnim govornicima iz svjetske i domaće političke povijesti, postavlja se pitanje možemo li političare čiji su javni nastupi bili silno utjecajni i mijenjali povijest, nazvati dobrim govornicima iako bismo, da možemo, najradije zaboravili i izbrisali njihovo postojanje iz knjige ljudske povijesti. U poglavlju o etičnosti i psihologiji mase govorim o tome može li tiranin, loš čovjek ili ubojica biti dobar govornik. Kao i uvijek, pitanje je kriterija. Ako je kriterij dobrog govorništva utjecaj na ljude, onda može. Jer ovdje ne govorimo o sadržaju, poštenju, iskrenosti ili moralu, nego o objektivno nečijoj dobroj govorničkoj vještini koja se mjeri utjecajem na publiku. Politika i politički govor je u najvećem fokusu medija i svakog prosječnog građanina. Naime, politika i obraćanje političara javnosti tiče se svakog od nas, jer na osnovu tih nastupa i poruka koje nam političari šalju donosimo neku odluku i glasamo na izborima. Stoga nas jako zanima na koji način nam se, kao kupcima, prodaje proizvod kojeg nam ti prodavači prodaju. Procjenjujemo na osnovu tri odrednice uvjerljivosti: logos, ethos i pathos. Logos je sadržaj onoga što se govori. To su argumenti, dokazi, sadržaj, jezične bravure, struktura govora, riječi koje upotrebljava, vokabular osobe koja govori. Logos, sadržaj – ono je što čini okosnicu stručnog i znanstvenog govora. Odgovara na pitanje što se govori. Ethos se odnosi na osobnost govornika i njegovu vjerodostojnost. Svojim ethosom govornik utječe na našu percepciju njega kao osobe i stvara povjerenje između sebe i publike. Tu spadaju osobne karakteristike – izgled, ugodan glas, fluentnost u govoru, dikcija, govor tijela. No, ethos uključuje i moralnu procjenu govornika. Ako govornika publika poznaje otprije, već ima nekakav stav o njemu i teže ga je mijenjati. Ako je govornik (političar) bio obećao nešto a nije to ispunio, oslabljen mu je ethos jer smanjuje povjerenje u ono što govori. Njegova vjerodostojnost time je puno manja, bez obzira na odličan sadržaj onoga što govori. Ukratko, ethos odgovara na pitanje tko govori. Pathos je treća dimenzija uvjerljivosti. Ona opisuje strast, emocionalnu angažiranost govornika, sposobnost da svoje uvjerenje prenese na publiku živim, angažiranim nastupom koji pobuđuje emocije i rasplamsava strasti kod publike.˝