Čitanjem protiv korone! 🙂 Nakon teme Komunikacija i coaching u kojoj smo izdvojili 5 najčitanijih blogova, vrijeme je za drugu temu – Retorika i prezentacija! 🙂
1. 4. korak pripreme javnog nastupa – 13 pogleda za privući pažnju
U svom blogu Sveto trojstvo pripreme javnog nastupa govorila sam o važnosti prvih koraka u pripremi javnog nastupa tj. o definiranju tri polazišne točke:
1) PUBLIKA – Kome se obraćam?
2) CILJ – Što želim postići? tj. Što želim da publika pomisli, učini ili kaže nakon mog nastupa?
3) KLJUČNA PORUKA – Što želim poručiti publici? Što želim da publika zapamti?
Mnoge prezentacije ne postignu željeni postavljeni cilj upravo zato što govornici često ili ne definiraju jasno ključnu poruku, ili ona bude predugačka i kompleksna, ili jednostavno odaberu previše ključnih poruka koje žele poslati svojim nastupom…
2. ”Kad bi se svi u Hrvatskoj zarazili korona virusom, svi smrtno ugroženi stali bi na sjevernu tribinu stadiona na Maksimiru. Ostale s tribina i travnjaka možemo odmah poslati doma.”
Jučerašnju emisiju Nedjeljom u 2 gledala sam s posebnom pažnjom jer me zanimalo kako će vrhunski znanstvenik Igor Rudan izaći iz svog znanstvenog diskursa i temu emisije (korona virus) svesti na jezik razumljiv svima koji će ga u tom trenutku gledati. U emisiji je bilo rečeno puno informacija, na trenutke možda i previše onih probavljivih prosječnom gledatelju. No, najvažniji podaci i brojke prikazani su kroz izvrsne metafore i usporedbe. Istaknuta bih usporedbu kojom je Rudan na slikovit način prikazao stvarnu opasnost od korona virusa za građane Hrvatske…
3. Početak je uvijek najteži!
Jedno od najčešće postavljenih pitanja na treninzima prezentacijskih vještina glasi otprilike ovako: ”Joooj, ne znam odakle da krenem… Kako da započnem? Od čega da krenem?” Kako to često u životu biva, početak zaista jest najteži. No, zato se u retorici ne kreće od samog početka, tj. od uvodnog dijela izlaganja, već od sredine…
4. 1. korak pripreme javnog nastupa – Odakle da počnem?
Kao što sam najavila u prethodnom tekstu, za vas sam pripremila seriju tekstova u kojima ću detaljno razrađivati svaki od 10 koraka pripreme javnog nastupa koju prakticiramo u Ciceronu. U prošlom sam tekstu govorila o tome zašto je priprema ključ uspjeha u javnom nastupu i zašto i kako se prezentacijske vještine mogu učiti i razvijati. Kada u Ciceronu pripremamo klijente za javne nastupe ili poslovne prezentacije, pripremamo ih po našoj detaljnoj pripremi koja se sastoji od 10 koraka. Danas ćemo se pozabaviti prvim korakom…
5. Storytelling – Kako ispričati priču?
Storytelling ili pričanje priča je nešto što svi radimo cijeli život. Kao djeca priče smo koristili u igri ili su nam ih roditelji pričali pred spavanje, a kao odrasli i dalje svakodnevno pričamo priče. Razlika je jedino u tome što u odrasloj dobi prestanemo primjećivati da se uopće koristimo storytellingom, nismo svjesni da pričamo priču. Jeste li znali da prema jednom američkom istraživanju, čak 65% naše dnevne konverzacije otpada upravo na pričanje priča? Promislite li malo, sigurno ste danas ispričali barem nekoliko kratkih priča. ? Možda ste ispričali kolegi na poslu kako ste jutros zapeli u gužvi i zbog toga zakasnili, možda ste najboljoj prijateljici prepričali film koji ste sinoć gledali, možda ste prijatelju ispričali kako ste proveli vikend… Jedno je sigurno, danas ste se koristili storytellingom!