Komunikacija u IT industriji – od početne nesigurnosti do samopouzdanog nastupa
August 25, 2021

Autor teksta: Lucija Mihalić

Mate Rimac kao govornik u medijima 

Karizmatičan vlasnik Rimac Automobila čest je gost u TV emisijama i na raznim konferencijama, a koliko je intervjua dao u zadnjih par godina, sigurno se ni on ne sjeća.

Naše iskustvo iz prakse sa osobama koje rade u IT sektorima ili u start-up tvrtkama najčešće je klasični primjer stereotipa – ljudi nadareni za kompjutorski jezik često nisu baš dobri u verbalnoj i nerverbalnoj komunikaciji. Mate Rimac srušio je sve stereotipe i pokazao kako se dobrom pripremom i autentičnim pristupom može postati odličan govornik.

Priprema za javni nastup

Prvi puta kada me impresionirao njegov način komunikacije bila je emisija Nedjeljom u 2 iz 2017. godine. Osim što je u emisiju došao dobro pripremljen za sva škakljiva pitanja voditelja, koji je poznat kao prvokativan, kroz cijeli razgovor je govorio jasno, gestikulirao, ni jedno pitanje nije prepustio slučaju i predstavio je sebe i Rimac Automobile na odličan način.

https://www.youtube.com/watch?v=iTMr1PYURtU

Još jedno odlično gostovanje odradio je 2019. godine u HRT-ovoj emisiju U svom filmu. Radi se o puno opuštenijoj vrsti emisije, što je i vidljivo kroz osmjeh i vedar ton kojim je Mate Rimac govorio o svojem novom tehnološkom čudu – Concept One automobilu. Za osobu čiji posao do tada nije nužno uključivao javne nastupe, već tada je bilo vidljivo kako je dobar pripovijedač koji drži pažnju svojih slušatelja i gledatelja te koji najviše uživa kada mu se postave pitanja vezana uz njegove automobile.

Jer strast je strast!

https://www.youtube.com/watch?v=8LRCd04Uk38

Storytelling u javnom nastupu

Sredinom 2020. godine gostovao je u emisiji Poduzetnički mindset u kojoj se u potpunosti opustio i s puno žara govorio o svojem poduzetničkom putu koji je na početku bio vrlo težak. Iako za nas gledatelje priče o uspjehu sve zvuče vrlo slično, Mate Rimac svoj je put prepričao kroz brojne zgode i nezgode te kroz primjere iz prakse koristeći, svjesno ili nesvjesno, alate tzv. storytellinga. Na vrlo simpatičan i duhovit način pričao je o teškim razdobljima kroz koja je prolazila tvrtka, ne kako bi veličao svoj uspjeh kojeg je ostvario do tada, nego kako bi dao nadu svim mladim poduzetnicima da kroz rizik, ali i puno žara i želje mogu uspjeti i ostvariti svoje ciljeve.

https://www.youtube.com/watch?v=TrlSMwLZ8MI

Nakon kupnje Bugattija, Rimac je održao konferenciju za medije koja će se još dugo pamtiti i koja je zasigurno kruna njegove karijere. Od skromnog dečka koji je počeo slagati aute u vlastitoj garaži i osobe koja je sramežljivo pogled gurala od kamere, do lidera koji je pun samopouzadnja predstavio novog partnera i prezentirao rast svoje tvrtke koji im je omogućio kupnju Bugattija.

https://www.youtube.com/watch?v=hhUI6XmnTh8

Prilagodba publici

Da se ovaj poduzetnik zna prilagoditi svojoj publici vidjeli smo i u njegovom nastupu na Business Cafe-u na kojem je na duhovit i zabavan način prikazao sve nedaće i svoje neuspjehe u poduzetništvu, za koje je rekao da je iz njih naučio i više nego kroz svoje uspjehe.

Svaki od pogledanih govora ili intervjua drugačiji je na svoj način, ali svaki dokazuje isto – fokus, priprema, autentičnost je ono što govornika čini upečatljivim. Mate Rimac tako je svaki puta kroz priču, humor i dobru pripremu  za nastupe uspješno prenio dio svog entuzijazma na nas gledatelje koji ga vjerno pratimo u svim novim uspjesima.

Od prvog do zadnjeg intervjua Mate Rimca, pratimo ne samo njegov poslovni uspon, nego i njegov napredak u javnom nastupu. Od početne nesigurnosti, borbe sa jezikom i naglascima, nerazgovijetne artikulacije do profesionalnog, sigurnog i samopouzdanog nastupa trnovit je put.

Pjesnikom se rađa, govornikom se postaje

Ciceron

Ali ovaj poduzetnik pokazuje da se sve može postići upornim radom i fokusom. Zato je on najbolji primjer kako javni nastup nije pitanje talenta, nego je vještina koja se uči i stječe praksom.

Veliki respekt od Ciceron tima!

$

Istraži više

Ostale aktualnosti